27 Haziran 2016 Pazartesi

Kaz Dağları’ndan Küçükkuyu’ya Kamp Macerası

Kaz Dağları’nda kamp yapma planlarına çok önceden başlasak da yer ayırtma konusunda geç kalınca zar zor Hızır Kamp’ın uzantısı olan Akyar Kamp alanında yer bulabildik. Akyar kampının güzelliği Zeytinli Çayı’nda yüzebilme imkanı… Evet biraz soğuk ama doğanın içinde olmayı sevenler bu keyfi kaçırmak istemez. Zeytin ağaçlarının gölgesinde çadır kurmak ve gece şehirde göremeyeceğiniz kadar çok yıldız görmek de buraya gelmek isteme sebebiniz olacaktır.

İlk plan burada 3 gece kalıp arabalarla her gün farklı bir yeri gezmekti ancak yol çok kötü olduğu için bunu gerçekleştiremeyeceğimizi anladık ve 4 koca gün bu kamp alanında geçmeyeceği için de 1 gece kalıp farklı bir yer aramaya başladık.

Adını vermeyelim ama Altınoluk’ta “vizyon”u fazla geniş olan, herkese hitap eden (kampçı, piknikçi, mangalcı, plajcı vb.)  deniz kenarında (“beach”in önde gideni) ve bayram dolayısıyla müşteri bulmakta sıkıntı çekmediği için “bu uçuk fiyatı kabul et ya da git” diyebilen bir “kamp alanı” bulduk. Mecbur 1 gece de orada kaldık. Gün içinde Adatepe köyü’nü ve Zeus Altar’ını ziyaret ettik:

Adatepe Köyü’ne giderken fotoğraf makinalarınızı unutmayın!  http://www.adatepekoyu.com/

Ben manzaranın kralını gördüm diyorsanız bile Zeus Altarı’na gidin, manzaranın tanrılar kralını göreceksiniz. http://www.kucukkuyu.com/kucukkuyu-gezilecek-yerleri/zeus-altari/

Akşam yepyeni bir kamp alanı keşfettik, daha adı bile yok, sahibi Çapulcu Kamp Alanı deyince zaten kanımız kaynadı. Bu da deniz kenarında ama oldukça sakin, gerçek kampçılar için ideal, çay da var :) sahibi Deniz Tok. Küçükkuyu’dan Assos’a doğru sahil yolundan giderken İda Costa Otel’i geçince solda…

3.gün yeni keşfettiğimiz bu kamp alanına yerleştikten sonra Assos, Behramkale gezisine başladık. Assos’a inerken arabayla gidiyorsanız ilk bulduğunuz yere park edin, çok yürümeyeyim diye düşünmeyin çünkü zaten aşağıda park yeri yok, mecbur yürüyeceksin. İnme arkadaşım arabayla daracık sokaklara yav, hayır ne iniyorsun! Sonra geri çıkacam diye uğraş dur. Buraya kadar hala karadut suyu içmediyseniz de burada için artık, güzel…

Hemen yanındaki Behramkale ve Athena tapınağı da görülmeye değer. 3 tane sütun görsem ne olur demeyin, Zeus’un kafasından doğan zeka tanrıçası Athena’nın sütunlarını, yani şey pardon, tapınağından kalan sütunları görün. Bunlar hep kültür…

Son gün yola çıkmadan Yeşilyurt Köyü'ne uğradık, kahvaltıda tattığımız muhteşem zeytinyağından alıp dönüş yoluna koyulduk.

Fotoğrafların her hakkı Ayşe Keskalan ve KHBAG'a aittir.